marți, 7 aprilie 2009

Emigram?

Mi-am luat o zi libera...
aveam o lista de chestiuni administrative, pe care mi-am propus sa le rezolv, daca nu in proportie de 100%, macar 80%. Am cam 13 item-uri de rezolvat, ma trezesc dimineata si incep cu contabila.
Asta a fost usor. Ma inarmez cu un energizant (sunt putin dependenta dimineata :)) si incep sa colind. Ma lovesc de zid. Adica de functionarul public. Berbec fiind, mai incerc. De la 10:00 la 17:30, m-am plimbat prin institutii, incercand sa destelenesc itele unui sistem pe care nimeni nu il intelege, insa toti il invoca. De parca ar fi vreo zeitate. Ce ma scoate din minti este faptul ca desi functionarii sunt indolenti si ignoranti mai sunt si rauvoitori.
Ce facem, fratilor? Ca mie mi-a crescut tensiunea arteriala de vreo 10 ori azi, m-am gandit ca nu mi-am platit asigurarea de viata si m-am hotarat sa nu fac apoplexie, insa pret de cateva minute am stat in cumpana...
Basca locurile de parcare :)) am avut treaba in centru, langa Universitate, ce haios a fost. M-am plimbat 20 de minute ca sa gasesc un loc de parcare, pe care bineinteles ca l-am platit cu varf si indesat...dehm erau locuri rezervate pentru cine stie ce functionar sus-pus care oricum vine cu metroul, ca pe vremurile astea nu iti vine sa mai dai banii pe benzina.
In final m-am intors acasa cu aceeasi lista lunga de task-uri; cu multa bunavointa pot spune ca am semi-rezolvat un task din 13...ar trebui sa imi iau doua saptamani de concediu cel putin, se pare.
Emigram?

6 comentarii:

Digital Elf spunea...

Da, emigrăm. Eu aproape în fiecare dimineaţă în drum spre servici emigrez în câte o ţară. Canada a fost prima, în câteva zile de colcăială prin trafic pusesem totul la punct, ajunsesem şi la momentul peste cinci ani de rezidenţă, când ne obişnuisem cu frigul şi făceam ratele la casă.

Anglia. Elveţia. Olanda. Oooooo, Olandaaaaa..... Amsterdam.... ce minunăţie.... eheeee...

Mai nou, emigrez în Suedia. Child friendly, nu cere permis de muncă şi nici viză de şedere.

Următoarea pe listă este Australia. Dar mai am până acolo, o să mai vină vara şi se mai eliberează traficul din Bucureşti, s-ar putea să mai uit pentru o vreme de emigrare..

Însă on-topic, sor-mea (una din ele) a lucrat vreo 3 ani în Elveţia. Acolo şi-a găsit jumătatea şi s-a căsătorit. Job-ul soţului era mai slab plătit decât al soră-mii. Dar, din nu ştiu ce cauză, sor-mea era impozitată mai mult, mi se pare că din cauză că elveţienii ştiu că femeile câştigă mai puţin, şi atunci practică implicit un impozit mai mare la femei, la salariul mai mic din familie. Cineva i-a sfătuit să atragă atenţia statului (confederat, whatever) elveţian, că ei au salariile invers şi să ceară dacă se poate ajustare de impozite, pentru că situaţia curentă îi dezavantajează enorm.

Statul (confederat, yeah yeah) a răspuns în 3 zile: ne cerem scuze, vă aplicăm noile impozite imediat, şi vi le aplicăm şi retroactiv, din momentul în care v-aţi căsătorit.

Deci.. da.

tanguero spunea...

hotarat NU! tu chiar vrei sa te cari din tara asta care a ramas printre ultimele plina de fecale? nu intelegi...este un PRIVILEGIU ca esti aici si ca paltesti taxele. zi tu o tara in care stai la coada ca sa platesti dari! hai zi! veeezi? stai soro acilishea si da-te mare!

Claudia Popa spunea...

ei uite, din perspectiva asta nu am privit lucrurile...e un fel de test de anduranta sa traiesti in Romania, nu?

Toni spunea...

pai se pare ca alta solutie nu ne mai ramane decat sa emigram cu totii . sa ramana doar pensionarii , functionarii publici si politicienii. atunci sa-i vedem ce mai fac

Mariean Viorel spunea...

Oricum trebuie sa pierdem timpul cu ceva :si e mai interesant in trafic decat in muzeu sau ,doamne fereste,in vreo galerie de arta. Daca citim mai mult ne imbolnavim de gandit iar asta ,in Romania, e ilegal.

Anonim spunea...

Bună Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul ascultawhisper sau un email ascultawhisper@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Mulţumesc,Cu stimă Vlad!